Hur kan vi hjälpa dig?

Vanliga frågor

Lägga en beställning och leveranspolicy

Kan jag ändra min beställning efter att jag har lagt den?

Vi förstår att du ibland kan ändra dig. Om du behöver ändra din beställning, vänligen kontakta oss på info@nordiskhealth.se så snart som möjligt. Vi kan komma att göra ändringar i din beställning om den ännu inte har behandlats eller skickats.

Hur gör jag en beställning på er webbplats?

Det är enkelt och säkert att göra en beställning! Navigera bara till den produkt du vill köpa, välj önskad kvantitet och specifikationer och klicka på knappen ”Lägg i kundvagn”. När du är redo att slutföra ditt köp klickar du i din varukorg och klickar på ”Checkout” för att ange dina leverans- och betalningsuppgifter.

När kommer min beställning att expedieras?

Handläggningstid: Så snart din beställning har kommit in godkänns, kvalitetskontrolleras och packas den. Alla beställningar vidarebefordras till vår leveranscentral för leverans inom 24 timmar.

Leveranstid: Beräknad leveranstid är 5 till 12 arbetsdagar från det att din beställning lämnar vår leveranscentral.

Betalningsinformation

Vilka betalningsmetoder accepteras?

Vi accepterar en mängd olika betalningsmetoder, inklusive större kreditkort (Visa, MasterCard, American Express), PayPal, Klarna och andra säkra betalningsalternativ. Alla betalningar behandlas via ett säkert kassasystem.

Är det säkert att använda mitt kreditkort på er webbplats?

Absolut. Vi tar din säkerhet på allvar och har implementerat starka krypterings- och säkerhetsåtgärder för att säkerställa att din person- och betalningsinformation är skyddad. Din kreditkortsinformation lagras inte på våra servrar.

Retur- och återbetalningspolicy

Vad är returtiden?

Om din returbegäran godkänns kan du returnera en produkt inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning.

Hur lång tid tar det att få tillbaka mina pengar?

En fullständig återbetalning kommer att utfärdas till den ursprungliga betalningsmetoden efter att vi har mottagit, inspekterat och bekräftat att produkterna inte har öppnats. Alla kunder måste kontakta oss efter att ha returnerat varorna och förse oss med frakt- och spårningsinformation så att vi kan behandla återbetalningen.

Observera: De flesta finansinstitut tar i genomsnitt 3-5 arbetsdagar på sig att behandla återbetalningen.

Varför kan man inte returnera skönhets- och hälsoprodukter?

En lista över hygienprodukter som inte kan returneras och återbetalas (listan är inte uttömmande): Smink, hårstylingprodukter och andra skönhets- och hälsoprodukter etc. Vi tar hygien och allmän säkerhet på allvar och för alla våra kunders säkerhet kan returer av skönhets- och hälsoprodukter inte accepteras. Vi är inte ensamma. Andra leverantörer av skönhets- och hälsoprodukter tillåter inte returer av samma skäl.

I allmänhet kan produkter inte returneras om något av följande villkor gäller:

- Köparen har själv reparerat och/eller modifierat de levererade produkterna eller har låtit tredje part reparera och/eller modifiera dem. Felet beror helt eller delvis på myndighetsbestämmelser om de använda materialens beskaffenhet eller kvalitet. Hygienprodukter kan inte returneras eller återbetalas, särskilt inte efter de nuvarande Covid-19-åtgärderna.

Min beställning är skadad. Vad ska jag göra?

För snabbast möjliga lösning, vänligen bifoga ett foto som visar den defekta eller skadade delen av varan. De bästa bilderna tas på en plan yta där etiketten och defekten kan ses. Vi kommer att använda denna information för att hjälpa dig med din beställning och undvika misstag i framtiden.

Om du har fått en skadad eller felaktig produkt, vänligen kontakta oss inom 14 dagar efter att du har mottagit produkten. Efter detta datum kommer returperioden tyvärr att löpa ut.

Måste jag betala för återlämnandet?

Ja, om du vill returnera en vara för att den inte uppfyller dina förväntningar måste du stå för returfraktkostnaden. Returen måste göras inom 14 dagar från det att du mottagit beställningen.

Vanliga frågor om Klarna

Vem är Klarna?

Klarna är en svensk betaltjänstleverantör som tar ett helhetsansvar för din betalning. De stöder 60 miljoner konsumenter över hela världen i över 70.000 onlinebutiker och är mycket säkra att använda.

Jag blev ombedd att gå till Klarnas webbplats. Är det korrekt?

Om du har valt att betala efter leverans (med en period på 14 eller 30 dagar) kommer Klarna att skicka ett e-postmeddelande till dig med ytterligare betalningsinformation. Ditt e-postmeddelande kommer att innehålla en länk till Klarna där du kan betala med ditt kredit- eller betalkort. Om du inte betalar Klarna inom respittiden kan förseningsavgifter tillkomma.

Är min betalningsinformation säker?

Betalningsinformationen behandlas på ett säkert sätt av Klarna. Inga kortuppgifter överförs eller förvaras av Karl & Lina. Alla transaktioner sker via anslutningar som är säkrade med de senaste säkerhetsprotokollen enligt branschstandard.  

Vilka är mina betalningsalternativ?

Du kan betala direkt med betal- eller kreditkort (Visa/MasterCard) i kassan eller använda vårt alternativ för betalning vid leverans, där du kan betala för varorna så snart du får dem med betal- eller kreditkort.

Hur fungerar Klarna efter leverans?

Efter att Nordisk Hälsa har skickat din beställning får du ett e-postmeddelande med betalningsinstruktioner och information om när du behöver betala fram till dess att beställningen skickas. Om du inte har din e-post till hands, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst.

Vad har jag att erbjuda när jag gör ett köp?

Om du vill göra ett köp hos Klarna måste du ange ditt namn, din adress och din e-postadress. För vissa beställningar kan du också behöva ange ditt mobiltelefonnummer eller födelsedatum. All information kommer att skickas till din e-postadress, inklusive betalningar för betalningar och länkar till dina onlinebeställningar. Det är mycket viktigt att du ger oss korrekta uppgifter, annars kommer du inte att få betalningsinformationen och kommer därför att vara ansvarig för försenade betalningsavgifter.

Varför erbjöds jag inte betalning efter leverans?

Även om betalning med leverans används i stor utsträckning är den inte alltid allmänt tillgänglig. Betalning med leveransmetod genereras automatiskt av algoritmer beroende på ett antal faktorer, inklusive orderbelopp, e-butik, tidigare historik och artikeltillgänglighet. Alternativt kan du slutföra din beställning genom att betala med kredit- eller betalkort i kassan.

Hur betalar jag för min beställning?

När du har mottagit dina varor och vill betala loggar du antingen in på www.klarna.com eller klickar på länken i det e-postmeddelande som du har fått i samband med denna beställning. Om du inte kan registrera dig för betalning, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst. 

Har ni tagit emot min betalning?

Betalar du med kort kommer Nordisk Health att bekräfta din beställning omedelbart. Om du betalar efter leverans kommer Klarna att skicka en betalningsbekräftelse till den e-postadress som du använde för din beställning. Om du har gjort en betalning men inte fått någon betalningsbekräftelse kan du när som helst kontrollera statusen på din beställning och dina betalningar genom att logga in på www.klarna.com.  

Kan jag begära leverans till en annan adress än min faktureringsadress?

Ja, om du väljer Klarna som betalningsmetod kan du leverera varorna till en annan adress än din faktureringsadress. I kassan kommer du att ges möjlighet att ange en separat leveransadress

Hur får jag ersättning?

Om du betalade din beställning med kort kommer återbetalningen att göras till samma kort. Om du har betalat med banköverföring måste du uppge ditt IBAN-nummer till Klarna så att Klarna kan göra återbetalningen. Om du ännu inte har betalat fakturan kommer återbetalningen att reducera fakturan eller helt annullera den. 

Vad händer med min faktura när jag returnerar varan?

När butiken har tagit emot returen (helt eller delvis) och du har fått dess bekräftelse, kommer en uppdaterad deklaration att avslutas.  

Jag har fått en faktura, men jag har ännu inte fått mina varor ...

Med Klarnas postförskott har du antingen 14 eller 30 dagar på dig att betala, du behöver alltså inte betala direkt. Om förfallodagen närmar sig och dina varor inte syns till ber vi dig att ringa butiken för att kontrollera leveransen. Du kan också kontakta Klarnas kundtjänst så att vi kan skjuta upp förfallodagen för din betalning.

Allmänna frågor etc.

Varför ska jag kontakta er först och inte Klarna, banken eller PayPal?

Om du kontaktar oss först kan vi hitta en snabbare lösning och till och med göra ett bättre erbjudande som är anpassat till din situation. Det kan ta längre tid för betaltjänstleverantörer att behandla ansökningar.

Hur kan jag kontakta er i betalningsfrågor?

Du kan mejla oss på info@nordiskhealth.se så hjälper vårt supportteam dig omedelbart.

Vad ska jag göra om jag har ett betalningsproblem eller funderingar kring en order som betalats via Klarna, PayPal eller kredit-/betalkort?

För att få en snabb lösning och det bästa erbjudandet, vänligen kontakta oss direkt innan du kontaktar din betalningsleverantör. Vårt team finns här för dig och kan ofta lösa ditt problem mer effektivt.